[Csaladtortenet 2] egy új írás az MNL MOL oldaláról

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Jan. 14., Sze, 11:16:32 CET

Napjainkban tőlem volt munkatársaim, ismerőseim első kérdése ha mostani
hobbimról, a családfakutatásról mesélek az alábbi: pénzért csinálod? Mikor
mondom, hogy nem, némileg csodálkoznak, hisz az én szakmámban még most is
van kereslet a jó szakemberre / azt hiszem szerénytelenség nélkül mondhatom
én közéjük tartoztam /.
Akik viszont már régebb óta tudnak e hobbimról minden alkalommal
csodálkoznak azon, hogy még mindig ezt csinálod? Néha mentegetőzni is kell,
mert aki nem merült el e témakörben nem tudhatja azt, hogy a
családfakutatást nem lehet csak úgy befejezni, mindig felbukkan egy újabb
szál, ami izgalomba hozza a kutatót.
Kutyabőr, nemes, nem nemes ős sosem izgatott, inkább az kor, a történelem
amelyben éltek az őseim, ami a sorsukat befolyásolta. A régi anyakönyvek
pedig sokszor többet mondanak el a történelemről, mint amit az iskolában
tanulhattunk, vagy átélhettünk.

A MACSE adatbázis is nagyon jó, és még jobb lesz, ha tovább bővül. Aki egy
körzetet, családot kutat érdekes és tanulságos összefüggésekre bukkan az
adatokból.

A "Neokutyabőr" szerzője csak pártpolitikai célból írhatta szerzeményét. Jó
,hogy túlléptünk már e koron / bár én még szeretnék annyi éves lenni, mint
1987-ben voltam / .

Üdv.

A Éva