[Csaladtortenet 2] egy új írás az MNL MOL oldaláról

Babcsányi István babcsanyi.istvan at humanoperator.hu
2015. Jan. 15., Cs, 01:08:07 CET

Számomra is érthetetlen a cikkíró (vagy a MOL?) eljárása. Semmilyen
adatvédelmi megfontolás nem indokolhatja egy nyomtatásban megjelent
újságcikk "anonimizálását".
Én is csak arra tudok gondolni, hogy egy szakmai berkekben ismert
levéltárosra vagy történészre nézve lenne roppant kínos eme szösszenet, és
rá való tekintettel gyakorol öncenzúrát a cikk írója.
Ez esetben azonban elegánsabb és korrektebb lett volna eltekinteni a
közléstől mint ilyen suta módon kiradírozni a félmúltat.
Most már kíváncsi vagyok ki a szerző, remélem, megnézi valaki egy
könyvtárban és megírja a listára. :)
Legközelebb majd nem a cikk alján, hanem a szövegben jelennek meg a fehér
csíkok, ha XY elvtárs/úr neve nehezen vállalható szituációban szerepel?
Szép új világ...
Végigolvastam a cikket, azért ez a hangvétel már 1987-ben sem volt kötelező.
Mint ha valakinek büntetésből kellett volna megírnia. Egy picit meg is
sajnáltam. :)
Ne felejtsük el, ugyanebben az évben jelent meg az Öt évszázad címerei első
kiadása, egy évvel később pedig a Helikon kiadta reprintben a Nagy Ivánt.
Sőt, már 1984-ben kijött Magyar családtörténeti és címertani irodalom
1561-1944 címen Baán Kálmán bibliográfiájának kibővített reprint kiadása,
1983-ban a Kis magyar címertan Bertényitől, 1986-ban A történelem
segédtudományai Kállay prof. szerkesztésében, és még sorolhatnám. Tehát a
'80-as évek második felében is már inkább anakronizmus mint a korszellem
lenyomata a genealógia és heraldika ilyen radikális elítélése és
(szándékos?) meg nem értése.