[Csaladtortenet 2] Nemesi évkönyv, 1929-34

Imre Gyimesi gyimesiimre2 at gmail.com
2015. Jan. 20., K, 12:40:04 CET

Kedves János!
Daróczy kérdőíveket küldött el az ismert nemes családok tagjainak, azzal a
felhívással, hogy az 1923-1937 között megjelentetett Nemesi Évkönyvekben
szerepelnek az adataik, ha kitöltik a kérdőíveket és aláírják és
visszaküldik.

Az összegyűjtött anyagból nem minden adat jelent meg a Nemesi Évkönyvek
példányaiban.

Budapesten levéltárban kutatható az összegyűjtött anyag, mely nemcsak a
visszaküldött kérdőívekből, gyászjelentésekből, merített papírból
nyomtatott esküvői meghívókból áll, hanem Daróczy Zoltán levelezése,
rengeteg vázlat, stb. is található itt és fotózható is.
Ebből a fentmaradt levelezésből látható, hogy nemcsak a kiküldött kérdőívek
válaszaira hagyatkozott, hanem nagyon intenzív levelezést is folytatott.

Én sok olyan kitöltött kérdőívet lefotóztam, melyet az illető nemes,
Daróczynak visszaküldött.
Érdekesek ezek a visszaküldött kérdőívek, mert van olyan is ahol nagyon
részletesen válaszolnak a kérdésekre.
Van azonban olyan kérdőív is, ahol a küldő nagyon hiányos adatokat küldött
vissza, valószínű nem nagyon érdekelte a családja múltja, ezért nem tudott
kimerítően válaszolni.

Köszönet Tamásnak, hogy ezt a digitalizált pédányt közzé tette a kutatók
számára!!!
Jó lenne, ha valaki megtalálná a többi példányt is, és ugyanígy elérhető
lenne digitális formában.

Üdvözöl:
                    Imre