[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Lajos Kámory kamory.lajos at gmail.com
2015. Jan. 24., Szo, 18:11:52 CET

Kedves Laci!

Nem tudom, ismered-e Fellegi Mihály-Wiesner Viktória: Nagymaros. A német
bevándorlás c. könyvét.

Van benne egy családokat leíró rész, többek között a Pinczinger-családdal.
Bevezetőben: "A Pinzinjger család már 1723-ban jelen van Maroson. Dietrich
Pinzinger és Margareth négy gyermekkel érkezett. Margareth a pestis
járványban elhúnyt. Foglalkozás a családban: vinicator (szőlész)." Ezután
egy ágat ír le, évszámokkal, és a feleségek nevével: Dietrich - Henrik -
Johann - Ignatius - Jozeph - Joseph. Véletlen lenne, ha ez végig a Te ágad
lenne, de a tiédet nyilván ismered. Különben is érdekes a könyv. Fellegi
Mihály egyébként többször segített.

Őseim között van Maroson Hock, Schmied, Weber, Ruff, Galster, Gerstenmayer,
Emer, Hoffman, Trageser, Ritzl, Rasler, Hufnagel, Mayer.

Engem jelenleg érdeklő kérdések: Sigrist (Szikriszt) Miklós születési
adatai (1747 körül), Mária Margaretha Rasler halála (1745-ben született) és
Philippus Ritzl feleségének, Margarethának családneve (1770-ben halt meg.

Nagymarosról még láttam egy malenkij robotról szóló könyvet.

Ha tudok, szívesen segítek.

Üdvözlettel
Lajos