[Csaladtortenet 2] Eltérő módon írt családnevek

"István (Stephan) de Rakovszky" r.istvan.moegling at rakovszky.eu
2015. Jan. 30., P, 14:10:18 CET

Én hasonlót a debreceni református anyakönyvekben találtam:
kb 1830 körül jött egy általános helyesírási változás.
Előtte pl a Zsuzsannát Susanának írták, utánna pedig mint ma. Előtte a Rakovszky
nevet i-vel utánna pedig y-nal ahogy a család a királyi területen írta.
Azt hiszem az írásmód lehetett az illető társadalmi helyzetétől is függő: a
dupla s vagy a h régiesebb tehát alőkelőbb írásmód volt. Ha véletlenül nemes
volt az illető akkor a pontos írásmód is fontos volt.
Üdv.
István