[Csaladtortenet 2] [MACSE: 12295] Re: portré adatbázis

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Jan. 31., Szo, 11:20:26 CET

Kedves Gyuri és Listatagok!

Az indexelés monotonságát úgy is el lehet kerülni, ha olyan anyakönyvek
feldolgozását végezzük, ahol már kerestünk felmenőket, és e célból korábban
végigbogarásztuk az adott település anyakönyveit. A szomszédos települések
anyakönyveiből is érdekes információkat kaphatunk.

Tapasztalatom szerint, mikor a kutató családtagokat keres célirányosabban
nézi az adatokat, sok mindenen átsiklik. Ha viszont indexelünk minden
bejegyzést meg kell " rágni ", hogy helyesen rögzítsünk. Az sem utolsó
szempont, hogy az ismert település nevei kevesebb hibával rögzíthetőek, s a
feldolgozás is gyorsabb.

Sajnos nemcsak az egyházi személyek írtak sok esetben nehezen olvashatóan,
hanem a polgári anyakönyvek vezetői is.
Én ezért azt javaslom, hogy aki mostanában szánja rá magát az indexelésre
ismert településekkel kezdje. Ha nyitott szemmel végzi a munkát sok
információval lehet gazdagabb.

Mikor fiatal voltam többször megkaptam: aki kíváncsi hamar megöregszik,
most viszont azokat a bölcsnek szánt írásokat olvasom szívesen, ahol azt
írják, hogy aki kíváncsi marad lassabban öregszik.

Véleményem szerint a családfakutatás örömmunka, aki ezt úgy tudja megkapni,
hogy régi képeket, tablókat gyűjt, tegye azt. Előbb-utóbb úgy is az
anyakönyveknél fog kikötni, ezt tapasztalatból is tudom.

Üdv.
A Éva