[Csaladtortenet 2] diskrete Geburt - diszkrét (anonym)

Beus beusmarie at gmail.com
2015. Jan. 31., Szo, 18:51:42 CET

Liszt Ferenc mindhárom gyerekének anyja Marie d’Agoult volt. Az anyakönyvi
bejegyzés szerint viszont 3 különböző nő, sőt, a harmadik anyánál NN a
bejegyzés. Liszt az apa mindegyiknél. Az ok, hogy hamis név van az anyánál,
hogy Marie mással élt házasságban, tehát, ha ő anyaként szerepelt volna,
akkor a férjet kellett volna bejegyezni apának. Liszt viszont ragaszkodott
a gyerekeihez és nem akarta, hogy a férj esetleg elperelhesse. Így
bemondtak egy nem létező nevet, mint anyát.
Más: az, hogy csak keresztnév van az anyánál bejegyezve elég általános a
bakonyi németek esetében. Főleg, ha két ugyanolyan nevű férfi vett el pl.
Éva keresztnevű nőt és ugyanabban az évben születtek gyerekeik, Képtelenség
beazonosítani, hogy melyik gyerek kié. Üdv: BBea