[Csaladtortenet 2] 1894 előtt biológusképzés?

Benke Zoltán benkez at t-online.hu
2015. Jan. 31., Szo, 21:24:03 CET

Kedves Krisztián!

1914 előtt az akkori Magyarországon 2 Tudományegyetem létezett. (Budapesten
és 1871-től Kolozsváron 1945-ig)

Pesten a Pázmány Péter Tudományegyetem működött 1914 előtt.

Biológiát itt  1949-ig a bölcsész karon oktattak. Akkor alakult meg "belőle"
a Természettudományi kar.
(azért nézegettem az egyetemi történelmet, mert szüleim erre a karra jártak
1959 és 1964 között)

Ez lehet csak a megoldás Pesten a kérdésedre. A szintén pesti Műegyetemen
szerintem "csak" mérnökképzés lehetett.

Vidéken itt tanulhattak biológiát felsőfokú intézményben:
Kolozsvár
Selmeczbánya-Erdészeti Egyetem (1920 körül költözött Sopronba)
Mosonmagyaróvár-Akadémia (én is ide jártam, csak "kissé" később)
Keszthely -Georgikon

Utóbbi kettőn gazdászokat képeztek, ahogy Vale írta.

Üdv
egy gazdász
Benke Zoli