[Csaladtortenet 2] Vilma-Vilmos

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Júl. 1., Sze, 10:55:41 CEST

Az öröm mellett...... A német eredetű vezetéknevek elírása, legalábbis az
általam feldolgozás alatt lévő községben, szinte lehetetlenné teszi a
névszerinti keresést. Aki nem ismeri a faluban élt, élők neveit nem biztos
hogy sikeresen tud kutatni.
Nem tudom, nem néztem eddig utána, hogy a németországi települések neveinek
feldolgozása megtörtént-e, s az vajon mennyire használható? Csak arra
gondolok mennyi munka van az indexelés mögött! Nem lehetett volna azt
hatékonyabban felhasználni? Arra gondolok, hogy a német nyelvet jobban
ismerő indexelőkre bízni a munkát.
Bevallom én is nehezen szánom rá magam egy másik német eredetű nevekkel
tarkított falu anyakönyveinek indexelésére. Milyen jó lenne, ha
az indexelésbe minden ilyen települést jól ismerő önkéntes bekapcsolódna!

Üdv.
A Éva