[Csaladtortenet 2] Sírkövek rossz évszámmal

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2015. Júl. 4., Szo, 12:44:34 CEST

Kedves Kutatótársak,
Néhányan már lehet szembesültek olyan esettel, hogy egy temetői barangolás után születési/halálozási évszámokat feljegyezve otthon az adatbázisban kerestük tovább az adott személy részletesebb adatait.
Nos nem egy esetben találkoztam olyannal, hogy a sírkőre felvésett évszám téves.
Magyarázat lehet erre, hogy a régebbi időkben sokszor csak évek múlva állítottak kő síremléket az elhunytnak, és már nem emlékeztek pontosan az évszámokra. Napokban egy sírkő szerint 1900-ban elhunyt személyt kerestem az anyakönyvben, de még véletlen sem találtam. Tovább  keresve 1899-ben találtam meg. De volt olyan eset is, hogy a születési évszám hibádzott 5(!) évet.
Érdemes tehát előtte és utána is átnézni 1-2-3 évet.
Kitartást a nagy melegben, jó pihenést mindenkinek!
Üdv, Imi

Citromail.hu levelezőrendszerből küldve

Lépj be vagy regisztrálj