[Csaladtortenet 2] származási hely?

Babcsányi István babcsanyi.istvan at humanoperator.hu
2015. Júl. 8., Sze, 10:59:25 CEST

Igazatok van, Franconia az Frankföld.
Viszont nem az van odaírva! A Franc. rövidítés feloldható úgy, hogy
Franconia, de  úgyis hogy Francia = Gallia = Franciaország.
Egy anyakönyvbe beírt rövidítés rövidítés közös jelrendszert feltételez,
kérdés, ha 1794-ben a latinul író-olvasó ember meglátja ezt: Franc., mire
gondol?
Később, a 19. sz. első felében, a klasszicizmus idején Franciaországra inkáb
az antikvitásra visszanyúló Gallia szót használták, egyrészt mert Julius
Caesar így mondta és mi most archaizálunk, de lehet, hogy az egyértelműség
miatt is. Nem tudom, a 18. sz. végén mi a helyzet?
Az egész anyakönyvet megnézve, ha lesz olyan is aki Galliából származik (bár
ilyen ember lehet hogy ekkor Óbudán pont nincs), vagy kiírták rendesen a
szót, akkor megvan a megoldás.

B.I.