[Csaladtortenet 2] Mikrofilmek kutatási lehetősége napjainkban

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Júl. 13., H, 16:25:05 CEST

Kedves Kutatótársak!

A fenti témában szeretnék segítséget kérni.

Ma felhívtam a városi levéltárat, hogy hiányzó anyakönyvi adataim pótlása
érdekében,milyen módon kutathatom az engem érdeklő anyakönyvek
mikrofilmjeit.

Válasz: ( csak a lényeget írom ), 5 film 4 ezer Ft-ért, 1 hónap kutatási
lehetőség.

 Miután ezt a módszert nagyon jól ismerem ( 12 éve kutatok ) arra lettem
volna kíváncsi, hogy a digitalizált mikrofilmek kutathatóságának mi az
eljárási rendje, ha ezt az itteni városi levéltárban szeretném megejteni.

Sajnos nem tudtak választ adni. Némi halvány utalást tettek arra, hogy
talán az országos levéltárban kellene regisztrálni, esetleg őket kellene
felhívni, stb.

Én úgy emlékszem a legutóbbi tájékoztatás során, arra biztatták, a szegény,
hátrányos helyzetű, vidéken élő kutatókat, kérjenek a helyi levéltárakban
felvilágosítást a kutatás lehetőségéről.

Én most itt a listán kérek segítséget. Aki már ezt az utat sikerrel
végigjárta tegye meg, hogy nyilvánosan adjon tanácsot, hátha másnak is van
hasonló gondja.

Bízom benne, hogy nemcsak a fővárosban kutatóknak digitalizáltak,  hisz
biztosan nem két fillérbe került ez a munka.

Előre is köszönöm, ha mód van rá a minél részletesebb, tájékoztatást.

Üdv.
A Éva