[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / Mikrofilmek kutatási lehetősége napjainkban

György Ujj ujjgyuri at gmail.com
2015. Júl. 14., K, 17:06:21 CEST

Kedves László!

Mivel itt dolgozom a Nemzeti Levéltárban, és részt is veszek a
digitalizálási folyamatban, meglehetősen biztos vagyok benne, hogy a
felekezeti anyakönyvek digitalizálására nem kapott külön pénzt a levéltár.
Volt egy e-levéltári projekt aminek a keretében mikrofilm digitalizálóra
kapott pénzt a levéltár, mivel nem olcsó ez a dolog, lehet erre gondolsz
mint megkapott pályázati pénzre. A levéltár az igényeket felmérve a
beszerzés után az anyakönyvi mikrofilmek digitalizálását kezdte meg szinte
rögtön, pontosan a kutatói igények kiszolgálása miatt.

Az 1828-as összeírás digitalizálását nemrég fejezték be a kollégák, de még
vannak vele egyéb levéltári teendők is, így ebben még egy kis türelemmel
kell sajnos lenni.

A polgári anyakönyvekkel kapcsolatban nem tudok még ilyen hírekkel
szolgálni, de ha rajtam múlik valami, akkor talán ebben is lesz előbbre
lépés.

Üdvözlettel
Ujj György