[Csaladtortenet 2] Kérdés: hinni vagy ellenőrizni?

Ferenc Nemes fnemesf at gmail.com
2015. Júl. 15., Sze, 14:09:24 CEST

Szia,

saját tapasztalatomból okulva inkább igazolom amihez csak hozzáférek.
Leírást kaptam ugyanis az egyik családtagtól a nála lévő anyakönyvi
másolatokból (beszkennelni még nem volt ideje)
F. Zsigmondnak megvolt a születési és házassági anyakönyve. A következő
adatokat kaptam:
Születés 1853 + a szülők nevei
A házasságin 1857 a születés. Szülők nincsenek.
A mormonok keresője az 1853-as születésűt megtalálta a másikat nem, így nem
foglalkoztam az 1857-es születéssel (nagyobb eltérésekkel is találkoztam
már...), a megadott szülőkkel haladtam tovább. Sikeresen le tudtam vezetni
a családot 1650-ig, majd elkezdtem az leszármazotti ágakat levezetni.
Ekkor találtam meg, hogy az 1853-as születésű egy éves korában meghalt...
Megkerestem az 1857-es születést (kicsit el volt írva az indexelés), a
házasságot, majd ezek alapján 1650-ig a családfát.
Sehol sem volt kapcsolódás a két azonos nevű család között, a vallásukon és
a településen kívül...
Viszont akkor, hogy került a családunk birtokába egy másik családban
született gyerek anyakönyve?

Üdv:
Nemes Ferenc