[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Bocsor László l.bocsor at gmx.de
2015. Júl. 15., Sze, 23:20:14 CEST

15.07.2015 22:43 keltezéssel, vvecse írta:
> Bocsor Úr!
>
> A hölgy nem családtörténeti információt kért, aztán miután más
> kikaparta neki a gesztenyét, kezét dörzsölgetve lelépett (ezt is
> megtehette volna egy nyilvános fórumon!), csupán egy kutatótárs
> elérhetőségére volt kíváncsi. Ehhez hány 100 gyászjelentést kellett
> volna indexelnie??
> Miért kell mindig támadni?
>
> Zoli
>
> 2015. július 15. 17:13 Bocsor László írta, <l.bocsor at gmx.de
> <mailto:l.bocsor at gmx.de>>:
>
>     15.07.2015 14:48 keltezéssel, Mária Bartáné Bittó írta:

> [...]
Kedves Zoli!

Leveled utolsó mondatára válaszolva: Nem mindig támadok.

Utolsó elötti mondatodra reagálva: Ha gyászjelentést emlegetsz, akkor
már 5 évvel le vagy maradva, ugyanis a gyászjelentéseket 2009.01. és
2010.05. között indexeltük, 18000 halottat és 115 000 hozzátartozót
gyűjtöttem excelbe, ami még nem került be az adatbankba. Ellenben
2010.05.-től rátérve a polgári anyakönyvek indexelésére, a mai napig 8,5
millió nevet gyűjtöttünk (cca.100 indexelő segítségével) az adatbankba.
Hogy végre mindenki a tagok közül megértse és Te is megértsed, üres
bankból nem lehet pénzt felvenni, üres adatbankban nem lehet adatokat
keresni. Semmi problémám nem lenne a kérdezgetőkkel szemben, ha csak egy
körömpiszoknyival hozzájárultak volna az adatbank bővüléséhez. Minél
nagyobb az adatbank, annál nagyobb az esély, hogy adatokat lehessen
találni benne, és ha a kérdezgető besegített az indexelésbe, akkor még
kérdezgetni sem kell, mert saját maga is keresgélhet az adatbankban.
Tehát csak arról van szó, hogy összefogás kell, mindenkinek építeni kell
az adatbankot, és ha az összes anyakönyvet feldolgozzuk, akkor tényleg
fotelban ülve, kényelmesen csinálhatjuk a családfáinkat.

Befejezésül elnézést kérek, a hölgy valóban csak egy kutatótárs
elérhetőségéről kérdezett, nekem pedig felforrt az agyam.  Üdv.Laci