[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 48 kötet, 26 szám

Zana János Janos.Zana at t-online.hu
2015. Jún. 26., P, 20:59:15 CEST

2015.06.26. 15:54 keltezéssel, Gabriella Gál írta:
> Belenézve a szarvasi evangelikus adatbázisba találtam Vilmosnak testvéreket:
> 1826/361 számon M. Albert szülei: M. Sámuel és Ungvári Eszter

Van egy szokatlan kérdésem. Az esztergomi érseki könyvtárban van egy
dokumentum, amely Vilmos feljegyzéseit tartalmazza - sajnos, nem tudok
hozzájutni (állítólag építkeznek).

Vilmosnak született egy fia, aki még aznap meghalt, amikor megszületett.
Az apja ezt valahogy így írta be a kalendáriumába:

"A gyermeket kivivén a református temetőbe, atyai kezemmel Gizikénk
sírjába letettem". (A Gizike valószínűleg Géza, csak a levéltáros
elnézte a kézírást).

A kérdésem: evangélikus létére vajon miért épp a református temetőbe
vitte ki a kis halottat?    Üdvözlettel  János

U.I. a vázlatos átírásból úgy sejtem, hogy a gyerek nem részesült a
szentségekben (nem ismerem az evangélikus szokásokat).