[Csaladtortenet 2] Ennyi a (család)jogom?

György Szamák szamak.gy at gmail.com
2015. Jún. 26., P, 15:49:04 CEST

Az én „családjogi” problémám!?

 Ma, a 19.-ik és a 8.ker. Anyakönyvi hivatalban jártam az Édesanyám,
valamint az ő édesanyja – tehát az anyai nagymamám - szül.ak. másolatát
kérve. A kért másolatokat megkaptam.

Keseredett lettem.

Lényegében semmit nem tartalmaznak.

 Rövid történetem:

a szüleim elváltak (3 éves voltam) én Édesapámhoz kerültem, - bátyám az
Édesanyámhoz, Kispestre - . Egyéb okok miatt kisgyermek koromat
dédnagyanyámnál Fegyverneken töltöttem. Emlékeim szerint, 13 éves koromban
találkoztam Édesanyámmal. Később, felnőtt koromban többször felkerestük a
feleségemmel együtt, de ő nem nagyon „erőltette” a kapcsolatot, így azok
egy idő után elkoptak. 2000-ben elhunyt, de semmilyen hivatalos értesítést
nem kaptam – lehet, hogy nem is kellett volna?

A családom kutatása folytán, lassan sikerült elég sok adatot megtalálni az
anyai-ágról.

A kispesti Nagyboldogasszony plébánia által kiadott keresztlevél szerint
Édesanyám (szül. 1923, Bp.VIII.ker., 1923 a keresztelés ideje) Ilona nevet
kapott, apa nincs megnevezve, anyja neve: Pospisil Anna, lakcím,stb.stb.

Pospisil Anna 1925-ben házasságot kötött Molnár Rezsővel.

 Ami a kérdéseket felveti bennem:

- mi lehet az az „óriási titok” ok, , ami lehetetlenné teszi, hogy
megnézhessem az Édesanyám eredeti anyakönyvi bejegyzését? (tudom, fotót nem
lehet készíteni ezekről)

- megkaptam egy un. másolatot, UB-ék nélkül (végül is ott csak „számok”
szerepelnek)

 az hogy, az anyai nagymamámnál ugyan így történt talán nem is meglepő.
Láttam azért, hogy több UB is van az oldalon.

 Ezek szerint titkok övezik az életem!?

 Üdv. Gyuri

2015.06.26

--