[Csaladtortenet 2] Segítségkérés: Sárospatak

Páli István oregpali at t-online.hu
2015. Már. 14., Szo, 03:38:52 CET

Kedves Jóska! Természetesen van benne jó adag pesszimizmus. Alapjaként az szolgál, hogy olyan anyagok is eltűnnek a kereshetők közül, amelyekhez már hozzá lehetett férni. Ezt mind a  megújított törvény és annak szelleme vezényli. Az FS adatbázis feltöltésében én is részt veszek. Amíg másfél két éve, 1920-ig terjedő anyakönyveket is dolgoztunk fel, addig most ez 1906-ra csökkent.  A lapozható polgári anyakönyvek állománya is csökken folyamatosan. Egy két fórumba bekapcsolódtam, ahol a családkereséssel  foglalkoznak. Elképesztő történeteket lehet olvasna arról, hogy az élet milyen korlátok közé szorította a családok megismerését , hogy az törvény által felhúzott falak,milyen nehezen átjárhatók. A módszered, sok esetben, üdvözítő. Üdv.: Pista