[Csaladtortenet 2] FW: kérdés

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Már. 23., H, 10:38:29 CET

Kedves András!

Szerintem nem árt ha előkerülnek, és a listára felkerülnek ezen származást
igazoló iratok másolatai. Sokan olvassák a listát, ezek révén is
szembesülhetnek azon korszak és eszmerendszer működésével, amelynek
létezését ma sokan tagadják, vagy igyekeznek megmásítani.

Mikor belekezdtem a családfakutatásba  az én apukám származást igazoló
iratai / kereszt és házasság levelek az 1850-as évekből / is előkerültek,
pedig ő csak vasúti alkalmazott volt. Jellemező, hogy nem ő őrizgette
azokat, hanem a családi háznál maradt nagynéném, gondolom azon mentalitás
alapján, hogy papírt ki nem dobunk. Egy haszna volt ezeknek a papíroknak,
hogy sikerült segítségükkel megtalálnom Vas megyében élő rokonaim egy
részét.Másképp valószínű még mindig bújhatnám az anyakönyveket, pedig már
eddig is sok időm ráment a kutatásra.

Sokszor rémülten, és hitetlenkedve olvasom, hogy a fenti eszmerendszert
hirdető politikának / szándékosan nem írok pártot / milyen nagy számban
vannak hívei az egyetemi ifjúság körében. Ez a korosztály az unokáim
korosztálya. Vajon ki a hibás azért, hogy ennyire tudatlanok? Mi
nagyszülők,a szüleik, az oktatás? Már én,- a nagymama -, is csak hírből
ismertem azt az időszakot.
Én vegyes vallású családban nőttem fel, sváb származású férjem és
családjának hagyományait tanultam meg tisztelni és szeretni.Most is egy
sváb falu falukönyvének elkészítésén fáradozok azért, hogy a faluból 1947-
ben kitelepített 107 család leszármazottai majd egyszer könnyebben
megismerjék őseik múltját, ha erre támad kedvük / bízom benne, hogy lesz
kedvük /.

Számít az, hogy kik voltak Petőfi Sándor ősei, milyen származású volt ?
Csak ő maga, és a  versei tették a magyarság egyik legismertebb, és
szeretett személyévé. És ez a véleményem nem csak őrá igaz. Legalábbis
szeretném hinni, hogy mi a többség így gondoljuk.

Üdv.
A Éva