[Csaladtortenet 2] [MACSE: 12658] Hunyadytól / elhunyt György Ilona

Ákos Polgár 1.polgak at gmail.com
2015. Május. 15., P, 22:27:23 CEST

Kedves László és Kutatótársak !
György Ilona nemcsak filmmásolatokban kutatta őseit. Kb. a 2000-es évek
elején fiával, Békefi Miklóssal Erdélyben járt családtörténeti kutatás
céljából. Tőlem kapott adatok alapján, melyek nagyapám bátyja, nagyernyei
Kelemen Lajos kolozsvári levéltáros (Marosvásárhely, 1877- Kolozsvár, 1963)
kutatásából valók, XIX. sz. elején élt őseinket tudta még egy-két
generációval visszavezetni. (Közös ükszüleink albisi Csomoss Miklós:
1830-1905, és karatnai Bodó Róza: ~1836-1923; Ádámoson, Kis-Küküllő
vármegyében éltek. Egyéb közös őseink vezetéknevei: kibédi Péterffy,
lécfalvi Mihály, muzsnai Kovács)  Kb. kéthetes útjuk során eljutottak
parókiákra, volt ,ahol kézírással másolt (mentett) anyakönyvből kutatott.
Távoli rokontól családfát tudott szerezni. Úgy emlékszem, egyéb őseit is
tudta kutatni. Több alkalommal váratlan probléma segítette tovább isteni
csodaként kutatásában. Még levéltárban is tudott kutatni, pedig akkor az
még nem volt sokkal könnyebb ügy, mint a Ceausescu- rendszerben.  Élmény
volt útibeszámolóját hallgatni, mely életregénye (id.:Hunyady L.) egy nagy
fejezete volt.
Üdvözlettel: Polgár Ákos