[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / elhunyt György Ilona

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2015. Május. 12., K, 11:27:10 CEST

Kedves Kutatótársaim!

Ismét egy szomorú hírt szeretnék Veletek közölni.*Elhunyt György Ilona! *

Talán rajtam kívül van közöttünk kutató, aki 10-15 évvel ezelőtt a
kutatásait a Mormonok II. ker. Hűvösvölgyiúti hangulatos villájában
kezdte. Ilona abban az időben Penn atyával együtt a Mormonok
magyarországi képviselője, megbízottja volt. Családias, baráti közösség
alakult ki a villában. Egymás mellett 5-6 mikrofilmolvasót tekergettünk
óraszám, a filmeket önkiszolgáló módon vettük ki a szekrényből, és
tettük is vissza minden alkalommal. Ilona mindenben segített minket.

Életéről regényt lehetne írni, vízmérnök szakmája révén bejárta a
világot, kitűnően beszélt angolul, oroszul (ezeken a nyelveken hallottam
beszélni), lelkes tagja volt testvéregyesületünknek az AkuFF
(Magyarországi Németek Családkutató Egyesületének). Szorgalmasan kutatta
az erdélyi, és magyarországi sváb őseit.

Ha Ilonát nem is mindenki ismerhette meg, de fiát Békefi Miklóst, aki a
Tihanyi téren található Mormon Központban a családtörténeti terület
vezetője, és egyben a MACSE tagja is rendszeresen szerepelt, és szerepel
a családtörténeti konferenciákon, előadásokon. A Budapest Fővárosi
Levéltárban tartott összejövetelünkön, amin Engbjerg úr a Mormonok
Kelet- és Közép-Európai területi igazgatója is részt vett, és előadást
is tartott, ő tolmácskodott (Miklós Londonban tanult), de nagy sikerrel
megszervezett egy Családtörténeti Konferenciát 2013 júniusában a Tihanyi
téren.

Kérlek nézzétek el Nekem a hosszabb méltatásomat, de Ilona nagyon is
megérdemli. A családfakutató társadalom egyik vezető egyéniségét
vesztettük el személyében.

Ha valaki szeretne kondoleálni Miklósnak ezt a facebook-on megteheti:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153313140379314&set=a.10150695650089314.453258.760124313&type=1&comment_id=10153321149334314&offset=0&total_comments=104

üdvözlettel,

Hunyady Laci
(a Balaton partról)