[Csaladtortenet 2] Fwd: Keresztnevek

Sarolta Pater pater.sarolta at gmail.com
2015. Május. 17., V, 11:32:28 CEST

---------- Továbbított levél ----------
Feladó: Sarolta Pater <pater.sarolta at gmail.com>
Dátum: 2015. május 10. 15:41
Tárgy: Re: [Csaladtortenet 2] Keresztnevek
Címzett: Éva Adorján <adeva40 at gmail.com>

Az én keresztnevem is Sarolta. A latin nyelvű orvosi diplomámon Carolina
vagyok.  Sarolta  azonos a Charlotte (német-francia-angol) névváltozattal,
és a Károly női megfelelője. Legjobban a francia nyelvben észlelhető a
közös eredet:
Charles=Károly, Charlot=Károlyka, Kar(cs)i. Charlotte=Sarolta, Sári(ka).
Szent István anyja Sarolt (Sarold) volt.  Tanárnő anyósom keresztneve is
Sarolta volt, de az 1980-as évekig, ahogy engem is, mindig Sára napon
köszöntötték (a nem családtagok), ugyanis a Sarolta korábban nem szerepelt
a hivatalos naptárakban. A reformátusok előszeretettel adtak ószövetségi
neveket, így valóban nagyon gyakori volt a Sára, Rachel, Eszter név az
anyakönyvekben.
A Sarolták július 5, a Sárák január 19-én ünneplik névnapjukat.
 Üdvözlettel
                  Sarolta Chantal