[Csaladtortenet 2] latin szavak jelentése

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2015. Május. 26., K, 06:53:26 CEST

Kedves István!

Mivel úgy néz ki, hogy a latin szótövekből képeznek különböző szavakat a magyar szóvégződésekkel, és ezeket még ragozzák is, így a keresett szavakat nem valószínű, hogy pontosan ilyen formájukban megtalálnád bárhol is (Ráadásul az ilyenfajta használat eléggé egyéni szokott lenni, illetve egy szűkebb közösségben értik csak meg.).  Viszont szerintem segítségedre lenne pl. Országh László Angol-Magyar  nagy szótára a szótövek jelentésének megtalálásában (Nagyon sok latin-eredetű szó van az angolban.)  Persze egy latin nagy szótár is segithet, ha van.  Több keresett szavadnak az alapjelentését megtaláltam az Országh szótárban (pl. omnibus (bill):  különféle intézkedéseket felölelő (törvényjavaslat); omnibus:  gyüjtő-,gyüjteményes-).  Esetleg egy Idegen Szavak és Kifejezések Szótára is segíthet (Pl. Bakos Ferencében megtaláltam a devalvál szó jelentését:  leértékel, a pénz értékét, árfolyamát csökkenti;  vminek az értékét csökkenti.  Subsequens:  lat. rég.  következő, soronlevő).

Üdv:  Hédi