[Csaladtortenet 2] Facebook családfarészlege??

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2015. Nov. 13., P, 09:48:30 CET

Kedves Előd és akit még érdekel,

Szerintem ilyen nincs. A Facebooknak nincsenek "részlegei", az újságíró
rosszul, hiányosan, pontatlanul informál, ami nem szokatlan Origo-s
berkekben (sem).
Facebook-csoportok vannak, kismillió genealógiával foglalkozó Facebook
csoport létezik, erre is lehet gondolni...
Van még a Facebooknak egy olyan szolgáltatása, hogy családi kapcsolatokat
lehet jelölni vele, így kissé az online családfa-programokra emlékeztető
élményben lehet része annak, akinek van türelme végigkattintani egy adott
személy családtagjainak labirintusát.- esetleg erről lenne szó? Ezzel meg
az a gond, hogy nem megbízható, tehát egy minimális önbecsüléssel
rendelkező családkutató nem sorolná a Facebookot egy vonalba a MyHeritage,
FamilySearch vagy Ancestry - szerű portálokkal. Erről a szolgáltatásról
annyit, hogy van olyan diákom, aki a fél osztályát "testvérként" jelölte
meg, a padtársnőjét "feleségként" és van egy közös "gyerek" is, aki egy
évvel idősebb a "szüleinél", csak annyi, hogy alacsony növésű és "cuki".
Erről tényleg ennyit... Persze, iránymutatónak akár be is válhat, távolabbi
unokatestvérek gyerekeinek azonosításánál például, de nem forrásként.

Eredményes kutatást vagy Facebook-ozást (de nem egyszerre) :)

Nagy-V. Domi