[Csaladtortenet 2] Az anya szüléskori kora

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Nov. 24., K, 11:44:57 CET

Köszönöm a témához listán és magánban küldött válaszokat.

Mivel az 50 év feletti szülés ritka,- bár kaptam olyan választ is, amely
ezt nem zárta ki,- úgy döntöttem nem bonyolítom a dolgot, születési időnek
beírom a házassági anyakönyvben megjelölt korból visszaszámított évet, és
nem írom be a szülők nevét.

Sajnos az anyakönyvekben szereplő adatok sem mindig valósak, ahogy a
sírfeliratok sem / erről is folyt eszmefuttatás nem régen a listán /.
Szegény családfakutató haja pedig tovább őszül, ha helyesen akar adatot
rögzíteni /azért nagyon élvezem ezt a "munkát", vagy néha inkább nyomozást
/.

Kedves László a " számtan" Katalinom esetén is működik, második
házasságában született gyermekeinek születési évei: 1818,
1820,1822,1825,1828,1830,1834. Ebből az utolsó 3 gyermek még az anya
fiatalabb születési évét  figyelembe véve is 40 éves kor fölött jött a
világra.
Csodálom, és egy kicsit sajnálom is a régi idők asszonyait.
Úgy gondolom minden kisgyermek halálát meg kellett gyászolni, s ez sem
lehetett könnyű / sajnos ilyet saját magam is átéltem /.

További jó kutatást kívánok mindenkinek.
Üdv.
A Éva