[Csaladtortenet 2] székgazda

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2015. Nov. 27., P, 11:19:55 CET

T. Kutatótársak, érdekelne, hogy találkoztatok-e már foglalkozásként a
'székgazda" kifejezéssel?

A neten viszonylag kevés találat jelenik meg, és nem egészen egyértelmű a
jelentése. Van, ahol kimondottan a mészárszékek felügyelőjeként nevezik meg,
van, ahol városi tisztségként tüntetik fel. Én egy 1886-os balkányi
(Szabolcs m.) zsidó születési anyakönyvben találtam, ami azért is érdekes,
mert a zsidó mészárszékek felügyelőjét ( a "metszőt") leginkább sakter néven
ismerjük. Találtam ugyanakkor olyan forrást a neten, amely egy adott
település foglalkozásainak felsorolásaként megkülönbözteti a saktert és a
székgazdát.

üdv. Hirschler András