[Csaladtortenet 2] Vejmeno Bozse

Matuska Judit judit.matuska at chello.hu
2015. Nov. 28., Szo, 11:01:51 CET

Kedves Listatársak,

A mostani ingyenes Arcanum hétvégén, már most az elején, ismét szembesültem
egy kifejezéssel, ami nem hagy nyugodni. Amikor a kutatást elkezdtem évekkel
ezelőtt, úgy emlékszem, az alábbi szöveget talán a Szluha könyvben találtam:

Az 1754/55 évi országos nemesi összeíráskor Liptóban, Tvarozsnán András, ki
fiaival még nem osztozott meg, Felsőrásztokon M. alias Vejmeno Bozse (Isten
tőgye-tehén tőgye) Sámuel, ugyanakkor Szepes vármegyében Mihály kerül
összeírásra.

Már akkor feltűnt a kifejezés: Vejmeno Bozse. A Google fordító segítségével
megtudtam a magyar fordítást.  Természetesen fogalmam sincs, hogy valaki
miért használna egy ilyen elnevezést.  Ebben kérem a segítségeteket, hogy
vajon mit is jelenthet, mit takar ez a kifejezés.

Ötleteiteket előre is hálásan köszönöm.

Judit