[Csaladtortenet 2] Vejmeno Bozse

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2015. Nov. 28., Szo, 13:41:31 CET

Kedves Judit!

Az "isten nevében" megoldás szerintem is igaz.

De itt alias=másképp/csúfnév/ragadványnévről van szó, amit M. Sámuel (vagy
felmenője) kapott gyakori szóhasználata után. Ezzel lehet összefüggésben a
torzult forma is. Pl. értelmi fogyatékos lévén joga volt alamizsnát
gyűjteni a templom előtt és csak ennyit tudott ismételgetni kérésként.
De az is lehet, hogy nagyon istenes ember volt, aki minden mondat után
hozzáfűzte, hogy "isten nevében"....

Üdv. Judit