[Csaladtortenet 2] születésit és házasságit még 200 év múlva sem engedik majd kutatni?

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2015. Okt. 20., K, 12:13:36 CEST

Valóban, ha ez a "csak halottit kutatás" tovább megy, 50 év múlva is így
lesz??
Vagy ezt hogy gondolták?
Akkor már senki sem fogja tudni összekapcsolni 5. 6. felmenőivel azokat,
akikre még emlékeznek.
Vagy egyszer csak bejelentik, mondjuk 2048-ban, hogy mostantól az 1895. évet
már kiadhatják?

A szemléleten kellene változtatni.
Mindannyiunk adatai vannak az anyakönyvekben
és ha tőlünk védik, akkor nem minket védenek
hanem jogunktól fosztanak meg.

Más oldalról pedig: őríznek egy csomó olyan iratot, amit nem engednek
használni...
De azért őrzik - kiknek? Csupán az "őrzés" megvalósulása lefedi a levéltár
feladatát?
Kicsit paradox helyzet.

üdv: Szabó Előd