[Csaladtortenet 2] születésit és házasságit még 200 év múlva sem engedik majd kutatni?

Robee robee22 at freemail.hu
2015. Okt. 20., K, 12:51:36 CEST

Kedves Listalakók és ifjú Kutatótársaim! Bár a törvény fő szabályként 100-75-30 éves védettségi időt határoz meg, de ugyanakkor vannak kivételek is.Ezek közé tartozik az az eset is, hogy egyenesági leszármazottak a leszármazójukra vonatkozó bejegyzésbe betekinthetnek, azt megismerhetik. Azzal teljes mértékben egyetértek, hogy az élő személyek adatait illetéktelen személyek elől védeni kell.Arra viszont nincs semmilyen épkézláb indok, hogy például egy 1850-es egyházi anyakönyvi bejegyzésről miért nem lehet fotót készíteni.Az esetek nagy részében már nemhogy az elhunyt maradványai, de a sírhely és a temető sem létezik, ahová temették az illetőt. Az anyakönyvek mellett egyébként számos olyan forrás van, amelyekből tovább lehet vezetni a családfát.Érdemes az egyházi és a városi levéltárakban is próbálkozni, mert rájuk - javítsatok ki, ha nem így van - nem vonatkozik a fotózási tilalom és a kutatási korlátot az alapbejegyzéstől számítják. Sikeres kutatást kívánok mindenkinek!  Üdv,Kozora Robi