[Csaladtortenet 2] [MACSE: 13061] súlyos kérdés My Heritage val kapcsolatban

dr Zana János Janos.Zana at t-online.hu
2015. Sze. 30., Sze, 12:52:24 CEST

2015.09.29. 22:03 keltezéssel, Ágnes Vezér írta:

> Abban kérem a segítségeteket, hogy miként tudom úgy beállítani az
> adatvédelmet a My Heritage-ben, hogy az általam kezelt családfák ne
> kerüljenek ki a nyilt internetre. És a beállítások módosítása mikor lesz
> eredményesen látható ( én esetemben nem látható) a googlen keresztül a
> geni oldalain. Azon nem regisztráltam magamat, mégis fent van a
> családfám. A probléma az, hogy az Ausztriában élő unokatestvérem
> jelezte, hogy fent vannak az adatai és a munkahelyén problémát jelent,
> idegenek csámcsognak, nézegetik kicsoda micsoda.

Sajnos, késő. Ez a szerver adatrablásból él. Ha egyszer valakinek
felkerültek oda az adatai, azok ott is maradnak. Ez a személyiségi
jogokat veszélyeztető helyzet.
De van egy másik kellemetlen következménye is. Ha valaki bizonytalan
(meg nem erősített) adatot visz fel, az is ott marad, és becsapja a
gyanútlan felhasználót; azt hiszi, hogy valaki már igazolta az adat
helyességét.
Szerencsére az adatoknak csak egy része látszik, kérdőjelekkel körítve.
A pipát kivenni nem lehet, minden belépésnél megjelenik. Javaslom
mindenkinek, hogy figyeljen oda minden egyes belépés alkalmával.

Üdvözlettel  János