[Csaladtortenet 2] Orbán vagy Kummer Teréz? Veszprém

Gabriella Tamaskó tamaskogabi at gmail.com
2016. Ápr. 27., Sze, 19:32:58 CEST

Kedves Listatársak!

Egy különös problémába ütköztem, hátha van valakinek ötlete:

Van egy Csomai János nevű felmenőm (sz::1792 Veszprém), akinek felesége hol
Orbán Terézként, hol Kummer Terézként szerepel, méghozzá nem csak a
mormonoknál, hanem levéltári bejegyzésekben is. Holott, nekem legalábbis
úgy tűnik, mintha egyazon személyekről lenne szó.

Házassága:1812.febr.2. Orbán Teréz ("17" éves, János "19" éves))
gyerekek 1814-1835 között 7 gyerek, ebből egy közbeesőnek, Mihálynak Kummer
Teréz az anyja (sz.:1821.aug.30), a többinek Orbán Teréz

Ferencnek (1814.aug.2.- 1902.dec.19) és Józsefnek (1827.márc.12. -
1899.máj.9) fenn van a halottijuk a MACSE adatbázisban, itt anyjuk neve
"Kommer" Teréz. "88" ill "71" évesek voltak
Az életkorok persze, mint szokott lenni, nagyjából stimmelnek csak, de még
ebben a felállásban a legpontosabbak.

Na most mind a mormon adatbázisban mind a levéltárban csak egy esélyes
Kummer Teréz születését találtam (halottira sajnos még nem
akadtam),:1796.nov 8. szülők: Urbanus! Kummer és Elisabeth Stinger(in),
Veszprém

Szerintetek is névváltoztatásról lehet szó? Én különösen az utóbbi apanév
miatt gondolnék erre. Vannak valakinek adatai 19. századi veszprémi
névváltoztatásokról/névmagyarosításokról?

Előre is köszönök minden segítséget, ötletet!

Tamaskó Gabriella