[Csaladtortenet 2] Latin címsor szöveg

Czellecz Zoltán zczellecz at digikabel.hu
2016. Dec. 3., Szo, 19:57:07 CET

Kedves Jóska,
ha jól olvasom, az első sor latin, a többi magyar, bár szerintem a
beillesztett szöveg legalsó sorával nincs vége  a mondatnak.
O Diem nigro calculo notandum /kb.: Ó, figyelemre méltó sötét (=gyászos) nap
!/
Minek utanna sok esztendőknek elfolyasok alatt sok éjjeli nappali farassagos
(=fáradságos) vigjazasunk (=vigyázásunk) által régi időknek közel két(száz?)
esztendőktől fogva bírt Templomunkat az erőszak (?).. és innen kezdve
szerintem hiányzik a szöveg.. (elfoglalták, lerombolták, leégett ?..)

Remélem, segít.
üdv
Czellecz Zoltán