[Csaladtortenet 2] Filmszámok FS-C-hez

jszeman at gmail.hu jszeman at gmail.hu
2016. Dec. 9., P, 12:17:05 CET

Kedves kutatótársak!

Az FS-C-vel könnyen tanulmányozhatjuk az
egyházi anyakönyveket, ha ismerjük a település filmszámát. A következő
módszerrel kialakíthatjuk a minket érdeklő filmszámok listáját.

Csináljunk egy Family Search-os lekérdezést a minket érdeklő
településekről például esetemben Borsod Abaúj Zemplén -t írtam be a
Birthplace rovatba, a Last Names-be pedig a minél több találat érdekébe
*e* került, így minden olyan nevet megkeres, amiben az e betű előfordul.
Rengeteg, találatom volt:2 006 912 RESULTS FOR NAME: *E*, EVENT: BIRTH,
PLACE: ABAÚJ

Ezekből a 75 -ös megjelenítéssel az Export Result 1-75
segítségével 40 szeri exportálással lekértem az adatokat, max 3000
exportálást engedélyez. Ez újrakezdve az előző exportálás utolsó
számától pl 41-től ismételhető.

Az FS-C-vel feldolgoztam őket és az
eredményként kapott excel táblázatot átalakítottam. A „Ctrl Shift L”
együttes megnyomásával a legfelső sornál minden oszlopnévnél legördülő
menü jelenik meg. A település oszlopot rendezés (A-Z)-vel abc sorba
raktam. A számomra nem szükséges oszlopokat az oszlopazonosító betűjére
kattintva kijelöltem és jobb klikk után töröltem. Maradt a TELEPÜLÉS és
az eredetileg O, most DIGITÁLIS FILMSZÁM nevű oszlop.

Ha zavar a sok
azonos nevű, azonos filmszámot mutató sor, akkor a felesleges
ismétlődések törölhetők a bal oldali cellára kattintott sorkijelöléssel.

A javított, átalakított táblázatot a MENTÉS MÁSKÉNT MÓDSZERREL beszélő
fájlnévvel a kívánt helyre menthetjük.

A használat során csak be kell
jelentkezni a Family Search-re és a kiválasztott település excel
táblázatunk digitális filmszám rovatára kattintva a film kockánként
tanulmányozható.

Eredményes kutatást, üdv:

 Szemán Jóska