[Csaladtortenet 2] Sárospatak evangélikus anyakönyvei

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Feb. 18., Cs, 17:59:59 CET

Kedves Berci,

Valóban két vallásról van szó.
DE.... A két vallás szinte születésük pillanatában (azaz kevesebb, mint 20
éven belül) különvált. Az Evangélikus egyház a lutheri reformáció
eredménye, míg a Református egyház a Zwingli és Kálvin munkássága nyomán
létrejött protestáns egyház.
Az ev. ref. rövidítés nem az "evangélikus református" rövidítése, illetve
ha igen, az "evangélikus" jelző nem a vallásra utal, hanem az "Evangélium
szerinti", (református), vagy az "evangélium szerint reformált" szintagmát
jelenti.
Az "ev. reformátushoz" hasonlóan gyakran előfordul az "ev. lutheránus"
megnevezés is, ami egyértelműen az Evangélukus egyházat jelenti, az "ev,"
rövidítés itt is az "evangélium szerinti" jelzős szerkezetet jelentve.

Üdvözlettel:
Nagy-Vajda Domi