[Csaladtortenet 2] névváltozás

Panni Holécziné holeczipanni at gmail.com
2016. Jan. 4., H, 09:55:56 CET

Kedves Listások!

Érdeklődni szeretnék, hogy szerintetek hol találhatok bármilyen arra utaló
nyomot, hogy a szépapám neve az 1800-as évek elején megváltozott? A Macse
névváltozásai között nem találtam semmit.

Az akasztói egyházi bejegyzésekben a ragadványnevek miatt gyanítom a
névváltozást, mert 1823-ban és 1824-ben az első gyermekei Gugyela néven
vannak beírva és ő is, viszont 1832-ben egy lánygyermek Bényi néven fut, de
a ragadványnév ugyanaz, mind az apánál, mind az anyánál, mint a
szépszüleimnél és időben is beleillik a sorba. Az utána következő gyerekek
már megint Gugyela néven szerepelnek.

Próbáltam a házasságot is megkeresni, de Gugyela néven nem találtam,
viszont Bényi néven 1822-ben igen!

Születésit szintén csak Bényi néven találtam!

Próbálkoztam más Bényi nevűekkel is, az egyiknél találtam szintén egy
Gugyela névre kereszteltet, de az nem a szépapám gyermeke, mert ő akkor még
csak 12 éves volt. És az apja, anyja más, mint neki, és mint kiderült:
félegyháziak. Próbálkoztam ott is, de csak Bényi nevűek vannak, a kirakott
mozaikkockák alapján valószínűleg a szépapám unokaöccsének gyermekét
találtam meg Gugyela néven anyakönyvezve.

Sajnos az anyakönyvekben nem szerepel, hogy mi volt az elődök státusza,
foglalkozása, így az nem adott támpontot. Az anyja neve sem mondott semmit,
amit ehhez kapcsolhattam volna, mert születésekor Tóth Veronika van beírva,
házasságkötéskor meg Takáts Veronika.

Ekkora bevezető után a kérdésem, hogy van-e valami forráslehetőség utána
keresni a névváltozásnak, vagy létezik, hogy ennyire bemondásra
anyakönyveztek a papok? Csak gondolt egyet és új nevet mondott be?

Az észrevételeiteket előre is köszönöm!

Üdv: Holécziné Panni