[Csaladtortenet 2] névváltozás

János Zana Janos.Zana at yahoo.com
2016. Jan. 4., H, 10:19:28 CET

2016.01.04. 9:55 keltezéssel, Panni Holécziné írta:
> Az akasztói egyházi bejegyzésekben a ragadványnevek miatt gyanítom a
> névváltozást, mert 1823-ban és 1824-ben az első gyermekei Gugyela néven
> vannak beírva és ő is, viszont 1832-ben egy lánygyermek Bényi néven fut, de
> a ragadványnév ugyanaz, mind az apánál, mind az anyánál, mint a
> szépszüleimnél és időben is beleillik a sorba. Az utána következő gyerekek
> már megint Gugyela néven szerepelnek.
>
> Próbáltam a házasságot is megkeresni, de Gugyela néven nem találtam,
> viszont Bényi néven 1822-ben igen!

Megvan a lehetőség arra is, hogy két különböző családot fűzöl egybe
anélkül, hogy tudnád. Sajnos, ehhez valamennyi iratra szükség van,
nemcsak a születési iratokra. A legtöbb adatbázis viszont csakis a
születéseket tartalmazza, és jól félrevezeti az embert.
Amúgy előfordult, hogy a pap éppoly egyszerű ember volt, mint az általa
gondozott emberek, és ezért kerülhettek ragadványnevek az anyakönyvbe.
Sok szegény gyerek csak úgy jutott tanulási lehetőséghez, hogy papnak
állt.             Üdv, János