[Csaladtortenet 2] B.Ú.É.K.!

János Zana Janos.Zana at yahoo.com
2016. Jan. 4., H, 10:07:38 CET

2016.01.03. 16:25 keltezéssel, Katalin Littomericzkyné írta:
> Nekem a Nagymamám Sopronban élt, mi Budapesten. Az 50-es években nála
> nyaraltunk. A Rákosi korszakban meghívólevéllel lehetett határsávi
> engedélyt kérni a rendőrségen. Még mi gyerekek is sorban álltunk az
> engedélyért. A határtól 500 m-en belülre külön engedély kellett, amit csak

Édesapámnak hivatalosan is ki kellett járnia Sopronhorpácsra. A
beállított kísérletek miatt engedélye volt a szűkebb határsávba (500 m)
való belépésre is. Tehát kétféle határsáv-engedély is létezett.
Annyi családi vonatkozása van a dolognak, hogy ilyenkor lehetősége volt
meglátogatni az édesanyja sírját Uraiújfaluban. Valószínűleg az ottaniak
vitték el oda gépkocsival.    Üdv, János