[Csaladtortenet 2] B.Ú.É.K.!

Katalin Littomericzkyné littkati at gmail.com
2016. Jan. 3., V, 16:25:27 CET

Kedves Listatársak!

Mindenkinek Boldog Újévet kívánok!

Nekem a Nagymamám Sopronban élt, mi Budapesten. Az 50-es években nála
nyaraltunk. A Rákosi korszakban meghívólevéllel lehetett határsávi
engedélyt kérni a rendőrségen. Még mi gyerekek is sorban álltunk az
engedélyért. A határtól 500 m-en belülre külön engedély kellett, amit csak
az ottani lakosok kérhettek, mi nem. Ez a szűkebb határsáv még később is
így volt sokáig, tehát pl a Fertő tóhoz, vagy a Brennberg-bányához nem
lehetett menni. 1960-ban iskolai kiránduláson voltunk Sopronban, az erdőben
többször is találkoztunk lovas határőrökkel, Brennbergnél volt egy kereszt,
addig engedték az osztályt, tovább nem. Én így emlékszem ezekre.

Üdv: Littomericzky Kati