[Csaladtortenet 2] névváltozás

Janos Varga varga6754 at gmail.com
2016. Jan. 4., H, 11:12:23 CET

Kedves Panni!

A Gugyela nyilvánvalóan szlovák eredetű név, már csak azért is, mert
Akasztót a török idők után zömmel felvidéki tótokkal telepitették újra. Az
én tapasztalatom az, hogy az 1700-as évekig jellemző volt, hogy a
betelepitett családok ragadványnévként még generációkon keresztül őrizték a
település nevét, ahonnan származtak. Mivel Bény a mai Szlovákia területén
fekszik, valószinű, hogy a Gugyela család Bényről származott. Azt javaslom,
hogy 1700-as évekbeli akasztói összeirásokban próbálj meg utánanézni, hogy
szerepel-e a "Bényi Gugyela" névalak. Ha igen, akkor valószinű, hogy a
későbbi Gugyelák és Bényiek valójában egy tőről szakadnak, csak a
családnevük időközben változott.

Üdv
János
This
email has been sent from a virus-free computer protected by Avast.
<#DDB4FAA8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>