[Csaladtortenet 2] Határsáv

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2016. Jan. 4., H, 19:31:06 CET

Sziasztok!
Én a határsáv mellett nőttem fel, a Szombathely melletti Oladon. Több síkja
volt a határvédelemnek. Az elsőt mindjárt alkonyatkor kihúzták a falunk
határában, ez egy 40 cm magasan vezetett vékony drót volt, amelybe ha
beleléptél, felröppent egy jelzőrakéta, és 3 percen belül ott volt egy
járőr a nyakadon. Ugyanezen mélységben vezető utakon nappal is őrbódéban
szolgáló katonák megállítottak és személyi, hova, kihez mész. Mindez 20
km-re volt a határtól, a szögesdróttal védett határsáv még csak ez után
következett! Oda azonban valóban csak zöld sávos engedéllyel lehetett
belépni, pl. mikor a felsőcsatári rokonainkhoz mentünk szüretelni,
munkavégzés céljából kiadták ezt 1 napra. Akit gyakorlatban is érdekel a
téma, javasolom, ha arra jár, látogassa meg a felsőcsatári szőlőhegyen lévő
Vasfüggöny múzeumot, ott bemutatják a határvédelem rendszerét és eszközeit.
Annyit mondhatok, a mostani pengekerítés kismiska ehhez képest, pedig az én
időmben az aknákat már felszedték.
Németh József
Ezt
az e-mailt egy Avast védelemmel rendelkező, vírusmentes számítógépről
küldték.
<#DDB4FAA8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>