[Csaladtortenet 2] Ős keresés

Dr. Balás István balpista at balpista.hu
2016. Jan. 16., Szo, 20:37:09 CET

Kedves Berci!
Gondolj arra is, hogy amikor Weinp(b)er Ulrich születhetett, akkor még
Magyarországon nagy valószínűséggel nem volt egyházi anyakönyvezés, így
ha Magyarországon született (?), akkor a halálakor a rokonság esetleg
csak tippelhette az életkorát.
A tippelésre enged következtetni a kerek 80 év, mert a Rákóczi
szabadságharc után indult halotti anyakönyvekben még sokáig feltűnően
gyakori a kerek életév (60 éve, 70 év, 80 év), ami jobb ötlet híján a
becslés lehetőségére is utalhat.
Ez a "családkönyv" esetén is előfordulhat, ezért a helyedben
megpróbálnám a 80 éves életkort "rugalmasan" értékelve megereszteni a
fantáziát, s Dunaharasztiban az egyházi házassági és halotti
anyakönyveket átfésülni.
Üdv.:
BalásP