[Csaladtortenet 2] Családkönyv - munkamódszerem

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2016. Jan. 28., Cs, 13:27:49 CET

A különbőző munkamódszereknek az különböző CÉL az oka.
Amit én csinálok, - bár eddig nem kérdezte senki :) -
az nem az anyakönyv teljes feldolgozása, hanem a CSALÁDOK teljes (a lehető
legteljesebb) feldolgozása.
Nem is akartam családkönyvet csinálni (még megtehetem persze).

Számomra meglepő, hogy eddig egy kutatótól sem hallottam a következő
érvelést:
Ha egy vagy több település anyakönyvét (akár filiákkal is) dolgozunk fel,
akkor az anyakönyvekben szereplő adatok kerülnek kiaknázásra.
És ott vége is van.
Tudom, hogy felhasználhatnak egyéb forrásokat is.
Én is ezt teszem: méghozzá a TÖBBI anyakönyvet, ami éppen szükséges egy
adott családhoz.
Márpedig innentől nem az anyakönyvek feldolgozása a cél, hanem azon
túllépve: a CSALÁDOK.

Egy település és anyakönyvei csak a forrás a családok kutatásához, - nem a
kutatás célja.
Nem az anyakönyvet kutatom, hanem a családok eredetét, ágazódását,
kihalását.

Mindenkinek más célja van.

üdv: Előd