[Csaladtortenet 2] Családkönyv / falukönyv /

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2016. Jan. 28., Cs, 13:30:30 CET

Kedves Mindnyájan!

Teljesen egyetértve Klárival, folytatnám: ha a házassági adatok vázára
felvitted a keresztelési akv-ben talált összes keresztelési adatot, akkor
végül a halotti anyakönyvek adataival komplettálod a dolgot.
Minden anyakönyvi rekordot fel kell vinni, egy anyakönyvi lapot ily módon
csak egyszer kell megnézni , ill. kijegyzetelni. Természetesen a halotti
anyakönyvben is lesznek olyan hullák, akiknek addig nem lesz családjuk a
"vázban", de azért még ők is halotti adatok!

Végezetül, ha valakinek van erre igénye vagy ideje, energiája, akkor az
adott településsel kapcsolatban lévő szomszédos települések anyakönyveiből
ugyanígy szépen kiírja az adott településre vonatkozó adatokat, hogy minél
teljesebb legyen az adott települési családkönyve.

Amikor ezzel is megvan, akkor csinál hozzá különféle indexeket (ha nem
szoftverrel dolgozik), ír egy Bevezetőt és egy Tartalomjegyzéket és kész is
a családkönyv. Lényegesen több adatot tartalmaz, mint a forrásként
felhasznált anyakönyvek sima netes megjelenítése, mert
-- összefüggéseket tár fel,
-- az anyakönyvi hibákat vagy hiátusokat (részben ) korrigálja,
-- az oldalági rokonsági felmentések okait is megmutatja, s ezek rengeteg
adatot determinálnak, ezzel gyakran kutatási holtpontokat szüntetnek meg,
 Mindezek okán pontosabb és "mélyebbre ható" családkutatást eredményez,
mint az anyakönyvek oda-vissza lapozgatása, akár ezerszer is.

üdv:
gy.