[Csaladtortenet 2] fiúsítás

Dr. Balás István balpista at gmail.com
2016. Júl. 5., K, 09:46:21 CEST

Kedves József!
A nemesek vagyonának egy része a királytól kapott adománybirtok volt,
mellyel a király általi hadbahívás esetén fegyveres szolgálat
kötelezettsége járt. Emiatt az adományozott halála után az
adománybirtokot csak a katonai szolgálatra kötelezett fiú utód örökölhette.
Ha a család fiágon kihalt, az adománybirtok  visszaszállt a királyra.
Ez alól két kivétel volt:
a)	a király által jóváhagyott örökbefogadás, és
b)	a lánygyermek - szintén királyi jóváhagyással történt - ún. fiúsítása
(öröklési szempontból fiúvá nyilvánítása).
Az ilyen ügyekben a XVII. századtól a királyt már gyakran a nádor
képviselte.
Üdv.:
BalásPista