[Csaladtortenet 2] Földesi-Nagy család kutatása

Rihmer Aurél granasztoi at freemail.hu
2016. Júl. 15., P, 10:57:03 CEST

Kedves Krisztián!

Első nekifutásra sajnos nem sokat találtam őseidről, de amit leltem, azt küldöm.

Földes falu eredetileg Szabolcs vármegyében volt, most Hajdú-Bihar megye része.
A család eredeti neve Nagy és nemesi előneve földesi. Utóbb ebből lett a Földessy-Nagy családnév.
A család birtokait 1465-ben a király elkoboztatta hűtlenség miatt. Birtokaik: Földes, Szent-Miklós és Sáp.
(Magyarország Történelmi Földrajza: Hunyadiak kora: dr. Csánki Dezső: Szabolcs vármegyei rész.

Sajnos a családról Kempelen, Nagy Iván, Siebmacher és a Nemesi Évkönyvek ismereteim szerint nem írnak.
Sajnos, Borovszky Samu Szatmár vármegye című monográfiája is hallgat róluk.

Szüleidtől talán megtudhatod, hogy kik voltak nagy és dédszüleit, és talán az ő szeleik. Hol éltek, mivel foglalkoztak.

Földes faluról pár gondolat az alábbi linken:
https://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6ldes

Üdv
Rihmer Aurél