[Csaladtortenet 2] Érdekes névváltozás

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2016. Jún. 19., V, 15:12:05 CEST

A Tata környékén előforduló német eredetű Baudentisztl családnév érdekes
átalakulásával találkoztam kutatásom során, már a polgári anyakönyvezés
időszakában.

A magyar nyelvű környezetben a Baudentisztl név  kiejtésében nyilván
beletörött az emberek nyelve, így  lett belőle az anyakönyvben is! Pampiszli.

Az általam most indexelt falu egyik pusztáján született több Pampiszli /
Pampizli / nevű gyermek. A falu német eredetű ősökkel bíró anyakönyvezője
egy esetben jegyezte fel az anyakönyv megjegyzés rovatában, hogy az apa
Baudentisztl néven is ismert.
Én mindenesetre jól szórakoztam rajta,mert számomra az eredeti név nem
ismeretlen, több is szerepel belőle az adatbázisomban.

Vajon hány ilyen spontán névváltozás lehet még? S vajon a leszármazottak
ismerhették az ős eredeti nevét?

Üdv.
A Éva