[Csaladtortenet 2] Érdekes névváltozás

Boglarka Lazar strombus at t-online.hu
2016. Jún. 20., H, 00:17:52 CEST

Ez tényleg nagyon érdekes, szórakoztató történet! Valóban rengeteg ilyen van. Ha azonos anyanyelvű pap került a faluba, remélhetőleg jól írta a nevet, ha másik (magyar), akkor írta ahogy hallotta. Szerintem egy-két generáció után már nem tudta a név viselője, hogy korábban hogy is volt. Ma is hány olyan hosszabb sváb vezetéknév van, aminek a fele magyarosan íródik, a másik fele meg az eredeti helyesírással. Nekem nagyon bántja a szememet, ha ilyen nevem lenne, szerintem megváltoztatnám vagy ebbe vagy abba az irányba. :-)
A név össze-vissza írása szerintem nemcsak arra is enged következtetni, hogy milyen ajkú a pap, hanem arra is, hogy mennyire ismert a név a településen. Nekem az egyik zombori ősömnek sehogy se bukkanok a nyomára. Egy generáció van Zomborba, se előtte, se utána nincsenek. Jött-mentek kellett, hogy legyenek, amit abból is következtetek, hogy ahányszor leírták a nevüket, mindig másképp sikerült, vagyis se a papnak, se a gyászjelentést nyomtató nyomdász fülének nem csengett ismerősen a név. Így lett Rogitta, Rokita, Rokitta.

Üdv,

Boglárka