[Csaladtortenet 2] Osza családnév

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2016. Jún. 20., H, 11:22:40 CEST

Kedves mindenki!

A segítségeteket szeretném kérni ezzel az igencsak különös családnévvel
kapcsolatban.
Családom két ágról is érintett a Tiszaalpáron élt Osza családdal (jelenleg
Kecskeméten él még a család pár tagja, de kapcsolat nincs velük).

Addig tudtam visszajutni, hogy Osza György és Novák Rozália megházasodott
1821-ben Alpáron. Az alapján Osza György 1802 környékén született. A család
korábban nem fordult elő és nem volt más Osza a településen, György volt az
első képviselője ott. A család római katolikus vallású.

A probléma, hogy még csak ötletem sincs, hogy honnan jöhetett a család. (A
familysearch oldalon található "Osa" és "Osza" nevek döntő részben
egyszerűen az Olá családnév félreolvasásai.)

Találkozott már valaki ezzel a névvel, valahol is?
Köszönöm a segítséget!
Balázs

PS: A Familysearch szerint Divényben, a mai Szlovákiában élt Osza család,
ott viszont nem találtam Györgyöt sajnos.