[Csaladtortenet 2] Kedves levlistatag.Ilyt még nem hallottam,hogí református evangélista. Az eltérés igen csekély,de mégis az evangelista nem reformátusnak mondja magát. (én igen)

Páli István oregpali at t-online.hu
2016. Jún. 24., P, 14:41:00 CEST

Kedves Rozmaring! Az 1800-as évek végén a Kelet-Magyarországi Református
anyakönyvekben találkoztam először a - református evangélikus-
szóösszetétellel. Ugyan így a mai szlovák területeken lévő egyes lelkészi
hivatalok anyakönyvekben. Ezt annyira félreérthetően használták, hogy a II.
világháború után több evangélikus egyház területét is a református-
használati mód szerint evangélikus református területéhez jegyezték be,
mintha egy egyház lenne. Nem magyarázkodásként- ehhez sem értek, mint annyi
máshoz a FS Szlovákiai Egyházi anyakönyvi helyek felosztása: Evangelical
(Evanjelícká cirkev)
Evangelical Reformed (Evanjelícká reformovaná cirkev)
Greek Catholic (Grécko-katolícká cirkev)
Jewish (®idovská obec)
Orthodox (Pravoslávná cirkev)
Reformed Christian (Reformovaná kres»anská cirkev)
Roman Catholic (Rímsko-katolíc
 Üdv.: Pista / u.i talán lehet, hogy azokat a leveleket nem rólam írták/